Gerard Kranenburg, voorzitter ghkranenburg@casema.nl
Mijn naam is Gerard Kranenburg. Sinds 2008 ben ik bestuurslid van Concordia en sinds 2013 voorzitter. Toen ik voor het bestuur gevraagd werd heb ik “ja” gezegd omdat ik het een voorrecht vindt om bij een leuke vereniging (en dat is Concordia!) te coördineren en organiseren. Ik ben lid geworden van dit koor omdat ik heel veel van zingen houd.

Mieke Plugge, secretaris mplugge2@hotmail.com
Mijn naam is Mieke Plugge. Ik ben sinds 2001 lid van Concordia. Mijn ouders zitten op dit geweldige koor en zij probeerden al jaren mij over te halen om lid te worden. Hoewel het repertoire van het koor me altijd al erg aansprak, gunde ik mezelf niet de tijd om te gaan zingen. De doorslag gaf een heel lieve brief van één van de koorleden “om eens een keertje op een repetitie te komen kijken”. Dat heb ik op een gegeven moment gedaan en ik ben nooit weer weggegaan. Net als Greet heb ik het welkom ervaren als een warme deken. Het is heerlijk om met elkaar te zingen en mee te mogen werken aan allerlei uitvoeringen, in kerken, in instellingen, bij concerten enz.
Toen mij werd gevraagd om lid te worden van het bestuur heb ik ja gezegd omdat ik het belangrijk vind om mij voor het koor in te zetten. In de loop der tijd nam ik steeds meer secretariaatstaken op me en toen de toenmalige secretaris stopte met het bestuurslidmaatschap was het een kleine stap om dan maar gewoon secretaris te worden. Ik doe dit nog steeds met veel plezier. Ik hoop nog jaren lid te mogen zijn van dit gezellige koor.

Jan van der Zwan, penningmeester j.vanderzwan@ziggo.nl
Mijn naam is Jan van der Zwan. Ik ben in 1982 lid geworden van Concordia. Twee jaar later, in 1984, vroeg Willem Bal (toen eerste penningmeester) of ik hem wilde helpen met het innen van de contributie. Het koor had toen ongeveer 120 leden. Mijn functie was tweede penningmeester. Het was leuk werk. Daarbij hadden wij hulp van Adri Zandbergen die toen ook de jaarverslagen maakte (dit model gebruik ik nog steeds). Ook hielp ze met de subsidieaanvragen. In 1986 trad onze eerste penningmeester af en werd ik automatisch eerste penningmeester. Tot overmaat van ramp verliet Adri Zandbergen de zang. Dus ik stond er als penningmeester alleen voor. Maar gelukkig wilde Tiny Vink mij bijstaan en met z’n tweeën en met de ervaring die ik opgedaan had als tweede penningmeester ging het een stuk beter. Ik deed en doe nog steeds de financiële jaarverslagen. Ik zit dus al 36 jaar op zang, waarvan 34 jaar in het bestuur, waarvan 32 jaar als eerste penningmeester. Mijn motivatie om in het bestuur te gaan hangt eigenlijk samen met de motivatie om lid te worden van het koor met dat verschil dat je iets meer wil doen dan een doorsnee koorlid. Mijn motivatie om op een koor te gaan is: het zingen, de gezelligheid, de saamhorigheid, de medewerking aan kerkdiensten en uitvoeringen in instellingen zoals bejaardenhuizen.

Tiny Vink, 2e penningmeester tiny.vink@casema.nl
Mijn naam is Tiny Vink, ik ben al 38 jaar lid van Concordia. Daarvan zit ik ook al meer dan 30 jaar in het bestuur. Eerst als algemeen adjunct, daarna als 2e penningmeester. En dat ben ik nog steeds. Ik ben lid geworden van het koor omdat ik graag wilde zingen. Er was geen speciale reden dat ik toetrad tot het bestuur, ik rolde er gewoon in.

Lia Groen, muziekcommissaris liagroen@icloud.com
Zo ik me kan herinneren zing al mijn leven lang. Op de schommel, op school of in een kinderkoor. Mijn moeder was geruime tijd lid van Concordia en door haar enthousiasme ben ik op 12 jarige leeftijd ook lid geworden. Door de fijne sfeer, fijne mensen en mooi bijdetijds repertoire ben ik na 41 jaar nog steeds lid en hoop dat nog lange tijd te zijn. Al ruim 30 jaar vervul ik de taak van muziekcommissaris in ons bestuur. Naast het zingen is ook het hebben van katten een grote liefhebberij van mij. Ik wens ons koor nog veel fijne en gezegende jaren toe.

Peter Cromberge, muziekcommissaris petercromberge@hotmail.nl
Mijn naam is Peter Cromberge en ik ben al zeven jaar muziekcommissaris van Concordia. In 2007 ben ik op aanraden van “kennis” Joke meegegaan op een koorreis van de vorige dirigent, Cees Brouwer. Ik stapte spreekwoordelijk in een warm bad en ondervond een soort familiegevoel. Niet lang hierna ben ik lid geworden van Concordia, zingen is ontspannend en voor mij een manier om mijn geloof uit te dragen. Inmiddels is Joke mijn vrouw en Concordia en de mensen hier om heen hadden een grote inbreng op onze trouwdag. Toen ik lid werd van het koor was ik kerkenraadslid en had niet veel vrije avonden. Toen mijn ambtstermijn voorbij was ben ik het bestuur van Concordia ingerold en ik verzorg samen met Lia de muziek in de kasten en in de mappen van de koorleden.

Corrie van den Berg-Nutbey keco@ziggo.nl