Marcel van DuijvenvoordeMarcel van Duijvenvoorde

Veelal is ook de muzikale begeleiding in handen van dirigent Marcel van Duijvenvoorde.

In een aantal gevallen wordt een beroep gedaan op Danny Spaans, die sinds 2015 als tweede organist aan het koor verbonden is.

Foto: Dick Teske

Danny Spaans

Danny Spaans, geboren op 8 april 1988, begon op 9-jarige leeftijd met registreren tijdens de zondagsdiensten in de Prinses Julianakerk te Scheveningen. In die tijd begon hij ook zelf te spelen en op 6 maart 2003 speelde hij zijn eerste kerkdienst in de Prinses Julianakerk en werd daar vaste vervanger. Met ingang van 2014 is hij één van de vaste organisten van de Prinses Julianakerk. Daarnaast is hij organist in de Christus Triumfatorkerk in Den Haag.

Sinds 2002 is Danny organist van de christelijke mannengroep Ons Centrum. Samen met muzikale vrienden vormt hij de band Todah (voorheen PJK-band). Als registrant is hij actief tijdens de concerten van Jan van Westenbrugge, bij wie hij ook orgellessen volgt. Aan de Schumann akademie volgde hij de vooropleidingen lichte muziek en klassieke muziek. Sinds september 2011 is Danny organist van het Schevenings Vissersvrouwenkoor. Daarnaast is hij vaste organist tijdens de Scheveningse Mannenzangavonden en is hij mede-organisator van de jaarlijkse ‘Massale Volkskerstzang Scheveningen’ en bestuurslid van de Stichting Volkskerstzang Scheveningen.