Marcel van DuijvenvoordeMarcel van Duijvenvoorde
Vanaf oktober 2021 is het dirigentschap in handen van Marcel van Duijvenvoorde.

Hiervoor trad hij al regelmatig op als onze muzikale begeleider.

Meer informatie volgt.

m-spaansMichael Spaans
Michael Spaans is onze tweede dirigent. Hij valt in wanneer onze vaste dirigent verhinderd is. Michael Spaans werd op 19 maart 1991 te Scheveningen geboren. Al op jonge leeftijd was de belangstelling en liefde voor orgelmuziek er, kort daarna leerde hij van zijn vader en broer de beginselen van het orgelspelen, alles uit het hoofd. In groep acht van de basisschool kreeg hij voor het eerst pianoles. De voorkeur voor orgel bleef toch en na een aantal jaar kreeg hij zijn eerste lessen van Joop de Vries te Scheveningen om kort daarna les te nemen bij Jan van Westenbrugge te Wateringen, waar hij tot op heden nog steeds les van heeft. Als organist is Michael verbonden aan de Prinses Juliana- en Thaborkerk te Scheveningen evenals de Pax-Christi- en Jeruzalemkerk te ’s-Gravenhage.

In 2014 volgde hij een cursus koordirectie aan het Utrechts Centrum voor de Kunsten onder docerende leiding van Wilko Brouwers en Peter van Aerts, beide dirigent van Brabantse kamerkoren. Tevens volgde hij masterclasses in dirigeertechniek bij Jos van der Sijde en zangtechniek bij Lara Diamand. Hij is als dirigent verbonden aan het Christelijk mannenkoor “Scheveningen” en sinds 2016 als tweede dirigent aan de christelijke gemengde zangvereniging Concordia, beide te Scheveningen.