Marcel van DuijvenvoordeMarcel van Duijvenvoorde

Vanaf oktober 2021 is het dirigentschap in handen van Marcel van Duijvenvoorde. Hiervoor trad hij al regelmatig op als onze muzikale begeleider.

Marcel is een veelzijdige Scheveningse musicus. Als organist is hij verbonden aan de Bethelkerk, als dirigent aan het Leidschendams Kerkkoor, aan Con Amore in De Lier en sinds 1 oktober 2021 ook aan de Christelijke Gemengde Zangvereniging Concordia, het koor waar hij als knulletje samen met zijn ouders zong. Nu hij weer terug is op het oude nest is de cirkel rond.

Al op zijn zesde jaar, toen zijn ouders een orgel aanschaften, begon Marcel met orgellessen. Dat is het begin geweest van zijn muzikale carrière. Op de lagere school mocht hij al spelen tijdens de weeksluitingen.

Zijn ouders namen hem regelmatig mee naar concerten van o.a. Feike Asma en Klaas Jan Mulder, wat zijn orgelliefde steeds meer aanwakkerde. Op jonge leeftijd kreeg hij zijn eerste aanstelling als organist op Vliegbasis Ypenburg. Op zijn 17e werd hij benoemd tot tweede organist van de Pniëlkerk. In die periode werd hij ook de vaste begeleider van Concordia. Daarnaast speelde hij als pianist in een big band en werd hij vaste pianist van het Vlaggetjesdagconcert. Via Cees Brouwer kwam hij in contact met het Randstadkoor en kreeg hij de kans om te spelen in het buitenland. Inmiddels is hij ook van dit (project)koor de dirigent.

In het dagelijks leven is Marcel roadmanager bij het Nederlandse Douane-orkest. Van dat orkest was hij 7 jaar de vaste pianist.

Heel bewust zoekt Marcel de samenwerking tussen zijn koren en andere koren om gezamenlijk grote projecten uit te voeren. Zo staat het oratorium “Tot leven geroepen’ op het programma. Uitvoering daarvan moest vanwege corona worden uitgesteld, maar Marcel hoopt dat dit in de loop van 2023 alsnog kan plaatsvinden. Dit oratorium zal zowel in De Lier als in Scheveningen worden uitgevoerd. Projectzangers zijn hierbij uiteraard van harte welkom. Houd de berichtgeving in de gaten!